Ledige stillinger

LEDIGE STILLINGER

Bliv kollega med os

​Kom og bliv kollega med os og få et job på en arbejdsplads, som er  kendetegnet ved høj faglighed og stort fokus på trivsel. Både for elever og ansatte - gennem en anerkendende og positiv tilgang til alle og et tæt samarbejde med ledelse, kolleger og forældre.

​​

Her på skolen møder du 220 elever og 25 medarbejdere. Vi har højt til loftet og langt til døren, og du bliver mødt af nye, imødekommende kollegaer, som glæder sig til og er gode til at tage godt imod nye kolleger.

Kom og vær med.

​

Se vores aktuelle ledige stillinger her

IMG_0932.jpg
Aula.jpg

SKOLESEKRETÆR/BOGHOLDER/REGNSKABSFØRER

Har du smil i stemmen og styr på tallene?

Da vores dygtige skolesekretær gennem mange år stopper pr. 31. juli, bliver der et spændende job ledigt på en fantastisk friskole - fuld af erfarne ildsjæle, som er rigtig gode til at tage godt imod en ny kollega.

​

Jobbet er en kombination af skolesekretær, bogholder og regnskabsfører.

​

Vi forventer derfor, at du har erfaring - enten som (skole)sekretær, regnskabsfører eller andet relevant arbejde ift. denne stilling.

​

Du har også kendskab til administrative systemer, lønkørsel, digital fakturering og indrapportering til offentlige systemer mm.

Vi tilbyder

​

• Et job, hvor du bliver den første, man møder, når man ringer eller besøger vores skole.

• Et personale, der vil hinanden, og hvor alle er vigtige for skolens virke – lærere, teknisk/administrativt personale og pædagogisk personale.

• En ledelse, der vægter medarbejdernes trivsel højt, og som du kommer til at sparre med løbende.

• En hverdag med mange faste opgaver fra årshjulet, samt en hel masse ad-hoc opgaver, der gør din hverdag varieret og aldrig kedelig.

Vi tror, du

​

• er en person med smil i både stemme og øjne. Du møder alle mennesker, voksne og børn, med åbent sind og interesse.

• trives med en varieret hverdag, hvor du kan løse pludseligt opståede opgaver, men samtidig holde fokus på de faste.

• fungerer godt med at arbejde selvstændigt, men nyder at have gode kolleger.

• er gennemført struktureret, faglig kompetent og bevarer overblikket, når det går stærkt.

• er dygtig til at formulere dig skriftligt og mundtligt, og så har du respekt for den fortrolighed, der følger med jobbet.

​

Arbejdsopgaverne vil blandt andet være

​

• Elev- og personaleadministration: ansættelser, fratrædelser, registrering af ferie- og fridage mv.

• Løn- og økonomistyring samt budgetlægning i samarbejde med skoleleder

• Kommunikation med forældre (SkoleIntra), debitorer/kreditorer, lærere m.fl.

• Bogholderi, digital fakturering (Digiflow)

• Indberetninger og besvarelser til kommune og ministeriet

• Anvendelse af administrative IT-programmer (KOMIT skole- og lønsystem)

• Dagligt samarbejde med skoleleder og viceleder

​

Du vil få en grundig indføring i jobbet og en indkøringsperiode sammen med vores nuværende skolesekretær.

Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er på 32 timer ugentligt, og løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist og ansættelse

Ansøgning og relevante bilag sendes til kontoret@herningfriskole.dk senest den 8. april 2024.

​

Ansættelse pr. 1. juni 2024.

Vil du vide mere?

Du er velkommen til at kontakte sekretær Charlotte Kaasgaard eller skoleleder Peter Bjerg på telefon 97121166 for mere information.

Herning Friskole i tal

220

På Herning Friskole går der cirka 220 elever, fordelt på elleve klasser: én klasse med tyve elever på hver årgang

25

Vores 25 dygtige medarbejdere møder hver dag eleverne med stort engagement, stor erfaring og stor faglighed

1908

Herning Friskole blev grundlagt i 1908 på Grundtvig-Koldske værdier, som stadig er skolens solide fundament.

Studerende i en naturfagsklasse

FYSIKLÆRER

'Bohr' der en entusiastisk fysiklærer i dig? 'Ohm' der gør!

Smiler du lidt af vores værkstedshumor, og er du en engageret og inspirerende fysiklærer? Så er det dig, vi mangler fra 1. august 2024.

​

Ud over fysik kan fagene biologi, sløjd og matematik komme i spil, men vi glæder os til at høre, hvad netop du har af faglige kompetencer.

Vi tilbyder

​

• en arbejdsplads, kendetegnet ved høj faglighed

• stort fokus på trivsel for elever og lærere gennem anerkendende og positiv tilgang til alle - og et tæt samarbejde med ledelse, kolleger og forældre.

• et arbejdsmiljø med højt til loftet og langt til døren

• en lærergruppe med en positiv og imødekommende indstilling og stor villighed til at tage godt imod nye kolleger.

• mange fællesskabende traditioner, som vi værner om

• en friskole med stor faglighed og stor vægt på de kreative fag.

​

Vi lægger vægt på, at du

• Er nærværende og anerkendende i dit samvær med børn og unge

• Kan se dig selv i skolens værdier

• Er læreruddannet og faglig stærk i fysik - og gerne biologi og matematik

• Kan planlægge, gennemføre og evaluere faglige aktiviteter

• Har lyst til at deltage i skolens traditioner og arrangementer

• Møder børn, forældre og kolleger med et smil

​

Vi glæder os til at se din ansøgning og byde dig velkommen på en spændende, holdningsstærk arbejdsplads fuld af ildsjæle.

Løn- og ansættelsesforhold

Stillingen er som udgangspunkt en deltidsstilling, hvor vi sammen med den rette ansøger vil finde en passende beskæftigelsesgrad.

​

Lønnen er efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og LC.

Ansøgning og ansættelse

Ansøgning og relevante bilag sendes til kontoret@herningfriskole.dk. Stillingen senest den 12. april 2024.

Ansættelse pr. 1. august 2024

Vil du vide mere?

Kontakt gerne skoleleder Peter Bjerg på tlf. 51943642 eller send en mail til peter.bjerg@herningfriskole.dk, hvis du vil vide mere om jobbet og skolen.