Bliv elev hos os

Det-grønne-hus-1-930x405_edited.jpg

Ja, tak - jeg vil gerne skrive mit barn op til en plads på Herning Friskole

Processen starter lige her - uanset, hvilket klassetrin, du gerne vil skrive dit barn op til.

​

0. klasse? 10. klasse? Eller derimellem?

Du kan skrive dit barn op til en plads i 0. klasse og førskole, til10. klasse, eller til et klassetrin derimellem, fx hvis du er tilflytter eller dit barn bare gerne vil skifte til Herning Friskole fra en anden skole. Det kræver naturligvis, at vi har en ledig plads på det klassetrin, dit barn skal gå på.

Kontakt os gerne

Du er altid velkommen til at kontakte os med dine spørgsmål, eller hvis du gerne vil se og opleve skolen, inden du søger om en plads til dit barn.

​

Ring til os på telefon 97121166 eller send en mail til kontoret@herningfriskole.dk

Aula.jpg

Vær opmærksom på ...

Bemærk

Ansøgere optages efter anciennitet på ventelisten. Dog forbeholder vi os ret til at tilstræbe en rimelig kønsfordeling i klasserne, lige som søskende, der pt går på skolen, har fortrinsret.

Specielle hensyn

Har du behov for, at der skal tages specielle hensyn til dit barn pga. sygdom eller andet, vil vi gerne vide det. Også hvis I derhjemme eller i tidligere institution har haft mistanke om evt. diagnoser. Har dit tidligere været indstillet til PPR og/eller har modtaget specialundervisning, giver du med din underskrift på indmeldelsesblanketten tilladelse til, at skolen må indhente oplysninger fra tidligere skole eller institution.

Tilladelser

Med din underskrift på indmeldelsesblanketten giver du desuden tilladelse til:

• at billeder, taget i skolesammenhæng, må anvendes af skolen, fx på hjemmesiden og i informationsmaterialer. Du kan naturligvis altid tilbagekalde denne tilladelse.

• at eleven må transporteres i private biler med godkendte seler mv. ved arrangementer i skoleregi.

• at der internt i klasserne deles klasselister med bl.a. telefonnumre og mailadresser på elevernes forældre.

Skolepenge og indmeldelsesgebyr

Betaling for både skole og SFO foregår i 11 rater (juli er betalingsfri), og der er 1 måneds opsigelse med fuld betaling.

​

Vi opkræver et indmeldelsesgebyr for opstart i hhv. 0.klasse og 10. klasse. Dette refunderes ikke, hvis du efterfølgende udmelder eleven.

​

Se de aktuelle priser og takster her

Når vi møder børnene og de unge i øjenhøjde, og de kan mærke, at vi kan lide dem, er der ingen grænser for, hvad de kan.

Peter Bjerg, skoleleder på Herning Friskole

_61A7157.JPG

Lær os at kende

Hvad koster det at gå på skolen? Hvornår er der julebanko? Hvor er Det Grønne Hus? Der er mange spørgsmål, men heldigvis lige så mange svar. Lige her.